Het gaat zo snel.. - Reisverslag uit Vicenza, Italië van Doris Lange - WaarBenJij.nu Het gaat zo snel.. - Reisverslag uit Vicenza, Italië van Doris Lange - WaarBenJij.nu

Het gaat zo snel..

Blijf op de hoogte en volg Doris

06 Oktober 2015 | Italië, Vicenza

Nog 4 weekjes.. Dan ben ik alweer thuis.. Ik begin hier ondertussen zo te wennen dat het steeds meer als thuis voelt. En de tijd.. Die gaat zo snel!

Op stage ga ik het ook steeds meer naar mijn zin krijgen! In plaats van dat ik eerst nog veel tekende ben ik nu steeds meer mijn handen bezig. Ik heb in mijn vorige verslag(en) al verteld dat ze hier in licht-inval gespecialiseerd zijn en dat ik bezig was met die (licht-)expositieruimte in Rome. Het ontwerp is intussen helemaal uitgewerkt. Alleen de spullen die erin moeten, moeten ook nog in orde gemaakt worden. Daar ben ik nu mee bezig. Ik ben ook nog steeds met de (zonlicht) kasten bezig en mag veel zagen, boren en verven. Echt wel mijn ding dus! Het is ook fijn dat ik elke keer best wel veel werk krijg. Zo hoef ik niet elke 5 minuten aan Paola en Giovanni te vragen wat ik nu weer moet doen. Volgens mij vinden ze dat ook een beetje vervelend..

Gisteren (maandag) kwam meneer Geerse langs op m'n stage. Niemand had mijn stage nog gezien, dus het was wel even leuk om het te laten zien. We hebben met z'n allen aan tafel gezeten en meneer Geerse heeft een beetje uitgelegd wat we allemaal op school doen. Daarna heeft Giovanni verteld wat hun hier doen en heeft hij projecten laten zien. Aangezien ze best bijzondere projecten doen en hebben gedaan is dat natuurlijk altijd leuk om te horen en te zien. s'Avonds zijn we gezellig met z'n allen gaan uiteten bij het pizza restaurantje achter ons huis. Was echt super gezellig en hebben ook gelijk alle 'regel' dingen kunnen bespreken. Gelukkig krijgen we nu ook een beetje begeleiding in!

Vorige week hebben we niet zo ontzettend veel gedaan. Ik was echt doodop en naast de boodschappen, het koken, eten, wasjes draaien en schoonmaken had ik ook niet heel veel vrije tijd meer. Ik heb vrijdagavond wel een afspraak gemaakt bij Goodfellas, de tattooshop hier. Ik kan het natuurlijk weer niet laten, hahahah. Zaterdagmiddag zijn Ashley en ik naar het winkelcentrum geweest in Torri di Quartesolo. Dat is een half uurtje met de bus van Vicenza vandaan. Daar had je ook een hele grote Decathlon waar we ons zeker uit konden leven. s'Avonds hebben we met z'n 6en gegeten bij een soort van KFC in Vicenza. En niet heel veel later zijn we weer naar de Bleubar gegaan. Dat was echt super gezellig en zijn daarna natuurlijk uiteindelijk weer beland bij Villa Bonin!

Zondag, nadat we uitgeslapen hadden, zijn Ashley, ik, Anne en Eline weer naar het winkelcentrum van Torri di Quartesolo geweest. Ash en ik hadden daar zaterdag een grote spelletjeshal ontdekt waar je ook kon bowlen, dus dat hebben we lekker gedaan! Daarna zijn we uiteten geweest bij een soort van grill restaurant. Aangezien we er al vanaf het begin van onze stageperiode zin in hadden, hebben we spareribs op!

We zijn nu weer begonnen aan een nieuwe stage week en van het weekend komt de moeder van Ashley en haar vriend. Dus we hebben weer iets om naar uit te kijken!

Tot volgende week!

xxxx