Venetie & Vicenza - Reisverslag uit Vicenza, Italië van Doris Lange - WaarBenJij.nu Venetie & Vicenza - Reisverslag uit Vicenza, Italië van Doris Lange - WaarBenJij.nu

Venetie & Vicenza

Blijf op de hoogte en volg Doris

05 September 2015 | Italië, Vicenza

Nou, daar is tie dan.. Mn allereerste reisverslag.. M'n Italiaanse avontuur begon allemaal dik een week geleden.. Woensdagochtend ben ik vertrokken naar het prachtige Venetië. We zijn hier 4,5 dag gebleven voordat we zijn vertrokken naar Vicenza (de plek waar ik 2 maanden stage zal lopen). Wat was het geweldig! Ik heb zo ontzettend veel mooie en gave dingen gezien. We verbleven in een hostel (Generator hostel) op het eilandje Guidecca. Als je overstak met de vaporetto (waterbus) stond je op het San Marco plein. Ashley en ik hadden geen idee wat we moesten verwachten maar het was echt geweldig! We zaten op een 16-persoons kamer met allemaal leeftijdsgenoten. Het uitzicht was echt geweldig en leek gewoon een foto. We hebben daar onze spullen neergezet en zijn meteen overgestoken met de vaporetto en het centrum in gegaan. We waren meteen verdwaald waardoor we gelijk het hele eiland hebben gezien. Door de honderden bruggetjes hebben we gelijk onze beenspieren getraind, haha. Je komt daar echt de gekste dingen tegen op het water. Alles wat in Nederland over de weg gaat, gaat hier natuurlijk over het water. DHL boten, politie, ambulance, vuilnisboten en zelfs lijkenboten. Dat is echt heel apart om te zien. s 'Avonds zijn we terug gegaan naar Guidecca (dji-dekka) en hebben daar natuurlijk een echte Italiaanse pizza gegeten. Die maken ze daar voor je neus helemaal zelf van deeg. Dat is dus wel wat anders dan een diepvries pizza. Voor het hostel was een soort van grote stoep aan het water. Er was geen terras dus iedereen zat daar s 'avonds op de grond. Echt mega gezellig! Ik denk dat de gemiddelde leeftijd een jaar of 20 was en iedereen was daar zijn reiservaringen met elkaar aan het delen. Ook de 2 dagen die volgde zijn we weer verdwaald, hebben we op terrasjes gezeten, gegeten aan het water en s 'avonds voor het hostel gezeten. Zaterdag hebben we een boottocht gedaan naar de bekende eilandjes van Venetie; Murano, Burano en Torcello. Het was een uitje van ong. 4 uur en we hebben de mooiste dingen gezien. Het varen is hier trouwens sowieso al geweldig! Murano is een eilandje wat bekend staat om zijn glas kunst. Burano is een vissersdorpje waar alle huisjes verschillende kleuren hebben (het leek net Curaçao). En Torcello was een prachtig eiland met veel natuur en live muziek. Die avond hebben we heerlijk uitgegeten op het hoofdeiland van Venetië aan het water, waar alle gondels voorbij kwamen. Toen we weer terug kwamen in het hostel raakte we aan de praat met wat Engelse jongens die bij ons op de kamer zaten. Ze vroegen of we mee gingen stappen en daar zeiden we natuurlijk geen nee op. We zijn die avond/nacht naar een beachparty geweest op het eiland Lido. Het was echt een super leuke avond! Die zondag erna was het helaas weer tijd om te vertrekken. We vonden het echt heel erg jammer omdat we net een beetje gewend waren en dit betekende dat onze 'mini-vakantie' erop zat. Die middag zijn we met de vaporetto naar het station van Venetië gegaan en daarna met de trein vertrokken naar Vicenza. We waren echt ontzettend nieuwsgierig omdat we echt geen idee hadden wat we moesten verwachten. Na 3 uur wachten in de hitte (het was 36 graden) op Stazzione Vicenza (jaa, ik was eens een keer te vroeg) sprak iemand ons aan van Eurocultura, het stage bemiddelingsbureau. De anderen van onze school waren ook net gearriveerd en we zouden opgehaald worden door onze nieuwe families. Een spannend momentje dus. Ik werd opgehaald door een vrouw van een jaar of 35. Het was best raar om bij iemand in de auto te stappen die je helemaal niet kent, naar je nieuwe verblijf. Even was ik ook bang dat ik het niet zou overleven, want ze rijden hier echt als gekken. Ik kreeg mijn eigen slaapkamer en de rest van het huis deel ik samen met haar. Ik kwam er al snel achter dat Francesca weinig Engels spreekt en het is dus erg moeilijk om met haar te communiceren. Ook heeft ze een hond (Jules), terwijl ik aangegeven heb dat ik allergisch ben.. In de zomervakantie hebben Ashley en ik ook aangegeven dat we graag samen een huisvesting wilde delen. Ashley woont nu een half uur lopen van mij vandaan, midden in het centrum, bij een lief vrouwtje van een jaar of 70 (Angela). Ze heeft een eigen slaapkamer en badkamer. Aangezien Eurocultura mij sowieso moet verplaatsen naar een andere woning (i.v. met mijn allergie) en Angela het ontzettend zielig vind voor ons dat we zijn gesplitst, mag ik daar nu ook komen wonen. Ik ben echt mega blij en zal dus a.s. woensdag weer gaan 'verhuizen'.

Vicenza is een stadje in Noord-Italie, 60 km van Venetie vandaan. Het ziet er echt Italiaans uit er zijn veel terrasjes, smalle straatjes, gele en roze huisjes en vooral veel kerken en basilieken (en nonnen)! Naast het centrum staan allemaal bergen (met kerken natuurlijk). Afgelopen week hebben elke ochtend taalcursus gehad en ik ken dus al wat woordjes en zinnetjes Italiaans (Ciao bella bijvoorbeeld, want daar word je hiermee mee dood gegooid). Ook hebben we een beetje gekeken wat er allemaal te doen is en zijn we vooral bezig met het 'organiseren' van het huishouden. Zo doen we samen (met z'n 6en) boodschappen en we doen om de beurt voor elkaar koken! Dat is natuurlijk mega gezellig! We hebben al veel plannen gemaakt voor de komende week en er is tijd te kort om deze allemaal te gaan uitvoeren. Zo zijn er een aantal 'disco's' waar we heen moeten, we willen een keer gaan raften, het gardameer zien, naar een mega waterpark, naar Verona en nog veel meer. Aanstaande maandag heb ik mijn sollicitatiegesprek voor mijn stage. Ik ga stage lopen bij een architectenbureau. Ik heb nog nooit zoiets gedaan en ben dus heel benieuwd! Ik heb er in ieder geval wel heel veel zin in! Dinsdag is er hier in Vicenza een feestdag (iets heiligs) en is er dus een soort van festival. Dan zijn ook alle bedrijven gesloten. Woensdag ga ik verhuizen en hebben we een middagje taalcursus en als het goed is begin ik dan donderdag op mijn nieuwe stage. Maar eerst gaan we het weekend vieren! Vanmiddag gaan we naar een kerkje kijken (want die hebben we hier nog niet gezien hahah). en vanavond lekker met z'n allen eten en misschien stappen bij 'Villa Bonin'.

Ciao tutti en je hoort volgende week wel weer van me!

xxx

  • 05 September 2015 - 15:34

    Evelien:

    Poepie!!

    Wat leuk om je eerste verslag te lezen! Heel veel plezier komende dagen, succes maandag en geniet van wat er komen gaat!
    Mis je als n malle, en ik ben benieuwd naar je volgende reisverslag!

    Xxxx love you!

  • 05 September 2015 - 16:03

    Doris De Lange:

    Ahh dankjewel lieverdje! Ik mis jou ook! Als ik terug ben halen we alles in!

    xxx love you too poepie!!

  • 06 September 2015 - 12:07

    Esther:

    Wat verschrikkelijk leuk om dit te lezen zeg en wat heerlijk dat je het zo naar je zin hebt! Geniet lekker van deze mooie tijd... Ik ben super trots op je moppie!!! We skypen weer snel en hou van je schatje!!! Dikke kus

  • 06 September 2015 - 12:39

    Marij Van Der Weegen:

    Hoi Doris leuk om je verslag te lezen we zijn daar eens geweest dus herkenbaar wens je veel succes en geniet er van meisje .veel groetjes van de rest

  • 06 September 2015 - 21:47

    Dorith:

    Hee Doris, leuk om dit te lezen! Heel veel plezier en geniet van elke dag en de mooie omgeving!!!!
    Grtssss Dorith x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Vicenza

Doris

Actief sinds 14 Aug. 2015
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 9301

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 04 November 2015

Buitenlandstage

04 Augustus 2017 - 30 November -0001

Wonen en Werken op Malta

Landen bezocht: